"Too Good To Go" – Disse Fordelene Opplever Deltakende Gastronomer

"Too Good To Go" – Disse Fordelene Opplever Deltakende Gastronomer

Rekemikset Sitronpasta: En Frisk Trend fra Frank Rosin og GGM Gastro Leser "Too Good To Go" – Disse Fordelene Opplever Deltakende Gastronomer 3 minutter Neste Fiks med Rose: Stekt ris med ananas

Selvfølgelig har du allerede hørt om appen "Too Good To Go". Ved hjelp av denne appen kan man koble seg til restauranter eller butikker og hente overskuddsmat til redusert pris, som ikke ble solgt og nå bare er overskudd. I mellomtiden har utallige bedrifter blitt med på "Too Good To Go" - hvorfor også du som gastronom kan ha fordeler ved å delta, kan du finne ut av i denne bloggposten.

Overskuddsmat blir omgjort til omsetning

Den første positive aspektet er ganske åpenbar - i stedet for å måtte kaste overskuddsmat, kan den fortsatt selges. Selv om prisen blir betydelig redusert, vil du fortsatt dra nytte av det. For du bør vurdere at bortskaffelse av avfall allerede medfører kostnader, som i det kan dekkes på denne minste måten, i stedet for at det fører til en tapende virksomhet.

Overskudd av tilbehør, ingredienser eller produkter med kort holdbarhet kan også selges. For "too good to go" - "for godt til å kaste" er disse matvarene i hvert fall.

Du posisjonerer deg mot matsvinn - positivt for omdømme og miljø!

Den som slutter seg til "Too Good To Go", viser seg i denne sammenhengen som løsningsorientert når det gjelder bærekraft. Særlig gastronomien opplever en økende vending bort fra svinn og engangsprodukter, slik at man ved å delta i "Too Good To Go" kan sende et tydelig signal.

Allerede mer enn 80 millioner måltider er blitt reddet fra udvendig, miljøbelastende bortskaffelse. Din aktive deltakelse i miljøbeskyttelse kan du kommunisere med medieeffekt og på denne måten kunne ikke bare din holdning, men også rette oppmerksomheten mot emnet og kanskje begeistre andre bedrifter for "Too Good To Go".

Trekker nye kunder til deg

Via appen, som er gratis tilgjengelig for iOS og Android, kan du kjøpe overraskelsesposer fra den deltakende bedriften etter eget valg. Som allerede nevnt kan du fylle disse posene med alt som er igjen mot slutten av dagen.

Selv om det ikke er mulig å planlegge på forhånd hva kundene kan få, for til slutt vet du også bare etterpå hva som er igjen - kan du gi en indikasjon i appen beskrivelse om det eventuelt kan være en suppe eller sushi i overraskelsesposen. Betalingen skjer også helt enkelt via appen.

Spesielt gunstig for deg er at du som deltakende bedrift er oppført i appen og dermed kan bli funnet av potensielle nye kunder. Dermed må du huske på at du og bestemmer seg avhengig av hva de liker, kanskje for å besøke bedriften din igjen. 58% av "Too Good To Go"-brukerne er nye kunder - og hele 76% av disse nye kundene blir til tilbakevendende kunder. Dette kunne altså meget vel være lønnsomt for deg.

Konklusjon: En Win-Win-situasjon for kunder og gastronomi

"Too Good To Go" er kjent og etablert i Danmark. Som deltakende gastronom kan du representere bransjen din og sende et signal mot matsvinn, samtidig som du tilbyr kundene dine en fantastisk mulighet, som også gir deg fordeler til slutt! Husk alltid: enhver brukbar matvare er for god til å kaste bort!